שיווק מתנות בעת משבר
בתקופה זו, יותר מתמיד, כישורי מכירה ושכנוע הנם מיומנות חיונית להצלחה בשיווק מתנות לחגים. עולם העסקים של היום הינו מתוחכם ותחרותי. יותר ויותר שירותים ומוצרים מתחרים על כיסו של הקניין או מנהלת משאבי אנוש בחברות. כישורי המכירה של בעלי העסק ואנשי המכירות שלהם כמו רעיונות מקוריים הם שיקבעו אם העסק יצליח להתמודד בשוק בהצלחה או שמא יאלץ לפנות את הבמה לטובים ממנו.
חידוש חדשנות וייחודיות :
יש חשיבות עצומה לחידוש וריגוש בענף, הקניינים בחברות מתעניינים במוצרים חדשים ו"מדליקים", בגימיקים כמו כן אנו נדרשים להתייחס ל "טרנדים" א.במוצרים עם "ערך מוסף" כמו עזרה לקהילה.
ב. מוצרים ירוקים ,מוצרים מתקלים ומוצרים נוספים ששומרים על כדור הארץ .
חשובה מאוד הדרך בה אנו מציגים את מרכולתנו וכמו כן חשובה צורת ההצגה של המוצרים הכוונה שיעבירו מסר של מכירה בלתי נשכחת.
מתן שרות ללקוח:
יש חשיבות יתר על מתן שרות מעולה ללקוח, חשוב לזכור שהלקוח תמיד צודק, על המנהל מותלת האחריות לנהל את העסק שלו בצורה נכונה תוך מתן שרות ללא דופי ולא להיגרר אחרי חלק המעובדים אשר לא משקיעים במתן שרות מעולה ללקוח .
מנהל טוב ניחן בתכונות הבאות:
אחריות כוללת כולל במקרה של טעויות ,חשוב שמנהל ייתן קרדיט לעובדים,על המנהל לקבוע מטרות אופטימיות וברות השגה .
יש ליצור סביבת עבודה תומכת חמימה ומלאת ביטחון כך שכל עובד כשהוא נותן הצעת מחיר או יוצא לפגישה ירגיש את תחושת הביטחון ויוכל להתמודד בהצלחה עם התחרות שיש בענף.
שיווק :
יש להתמקד בתחום שהחברה מתמחה בה, בעיסוק המרכזי main business, המניב ביותר שלכם ולא להתפזר יתר על המידה. חברות ענק בכל העולם מפסידות כסף מכך שהן אינן מתמקדות בתחום פעילותם המרכזי ומנסות והשתלט על תחומים רבים מדי. יבמ הפסידה כסף, למרות שהכנסותיה הגיעו ל- 65 מיליארד דולרים. חברת פפסיקו אשר המכירות והנכסים שלה גדולים כמעט פי שניים מהמכירות ומהנכסים של קוקה קולה, ולמרות זאת המניות של פפסיקו שוות מחצית ממניות קוקה קולה, מה שחסר להם זאת התמקדות.
הפנטזיה, החלום:רבים מאיתנו מנסים להגיע להישגים הגבוהים ביותר האפשריים, בשלב התכנון אנו נוטים להציב יעד התחלתי שאינו ניתן למימוש, בגלל חשש שניכשל. .
יעד גבוה מדי יבריח את הצד השני, הורדת היעד כלפי מטה תיצור זילות המוצר.
הפתיחה נקודת ההישג זהו היעד שאנו מציבים בתחילת המשא ומתן, גבוה מהציפייה הממוצעת, אך עדיין נמצא באזור התחרות, בדרך כלל גבוה ב- 15% מהצפייה.
נקודת הביטול הגבול התחתון שאנו מציבים ומוכנים לסגור עסקה. נקודה זו נסמכת על מצב שוק (מתחרים) על לחץ זמן או מזומנים ,המצב של החברה ,נקודה זו היא אבסולוטית, היא נקבעת לאחר מחשבה ובהחלטה ברורה, מתחת לכך אין עסקה .
חשוב לנהל משא ומתן שמטרתו לזהות את הצרכים של הלקוח ולבדוק כיצד ניתן לקבל ולתת ערכים שווה ערך למילוי צרכים אלו ולפתור בעיות שעלולות להופיע.
דורון קריספין-"מדיה 10 "הוצאה לאור ושיווק מתנות WWW.MEDIA-10.CO.IL
בתקופה זו, יותר מתמיד, כישורי מכירה ושכנוע הנם מיומנות חיונית להצלחה בשיווק מתנות לחגים. עולם העסקים של היום הינו מתוחכם ותחרותי. יותר ויותר שירותים ומוצרים מתחרים על כיסו של הקניין או מנהלת משאבי אנוש בחברות. כישורי המכירה של בעלי העסק ואנשי המכירות שלהם כמו רעיונות מקוריים הם שיקבעו אם העסק יצליח להתמודד בשוק בהצלחה או שמא יאלץ לפנות את הבמה לטובים ממנו.
חידוש חדשנות וייחודיות :
יש חשיבות עצומה לחידוש וריגוש בענף, הקניינים בחברות מתעניינים במוצרים חדשים ו"מדליקים", בגימיקים כמו כן אנו נדרשים להתייחס ל "טרנדים" א.במוצרים עם "ערך מוסף" כמו עזרה לקהילה.
ב. מוצרים ירוקים ,מוצרים מתקלים ומוצרים נוספים ששומרים על כדור הארץ .
חשובה מאוד הדרך בה אנו מציגים את מרכולתנו וכמו כן חשובה צורת ההצגה של המוצרים הכוונה שיעבירו מסר של מכירה בלתי נשכחת.
מתן שרות ללקוח:
יש חשיבות יתר על מתן שרות מעולה ללקוח, חשוב לזכור שהלקוח תמיד צודק, על המנהל מותלת האחריות לנהל את העסק שלו בצורה נכונה תוך מתן שרות ללא דופי ולא להיגרר אחרי חלק המעובדים אשר לא משקיעים במתן שרות מעולה ללקוח .
מנהל טוב ניחן בתכונות הבאות:
אחריות כוללת כולל במקרה של טעויות ,חשוב שמנהל ייתן קרדיט לעובדים,על המנהל לקבוע מטרות אופטימיות וברות השגה .
יש ליצור סביבת עבודה תומכת חמימה ומלאת ביטחון כך שכל עובד כשהוא נותן הצעת מחיר או יוצא לפגישה ירגיש את תחושת הביטחון ויוכל להתמודד בהצלחה עם התחרות שיש בענף.
שיווק :
יש להתמקד בתחום שהחברה מתמחה בה, בעיסוק המרכזי main business, המניב ביותר שלכם ולא להתפזר יתר על המידה. חברות ענק בכל העולם מפסידות כסף מכך שהן אינן מתמקדות בתחום פעילותם המרכזי ומנסות והשתלט על תחומים רבים מדי. יבמ הפסידה כסף, למרות שהכנסותיה הגיעו ל- 65 מיליארד דולרים. חברת פפסיקו אשר המכירות והנכסים שלה גדולים כמעט פי שניים מהמכירות ומהנכסים של קוקה קולה, ולמרות זאת המניות של פפסיקו שוות מחצית ממניות קוקה קולה, מה שחסר להם זאת התמקדות.
הפנטזיה, החלום:רבים מאיתנו מנסים להגיע להישגים הגבוהים ביותר האפשריים, בשלב התכנון אנו נוטים להציב יעד התחלתי שאינו ניתן למימוש, בגלל חשש שניכשל. .
יעד גבוה מדי יבריח את הצד השני, הורדת היעד כלפי מטה תיצור זילות המוצר.
הפתיחה נקודת ההישג זהו היעד שאנו מציבים בתחילת המשא ומתן, גבוה מהציפייה הממוצעת, אך עדיין נמצא באזור התחרות, בדרך כלל גבוה ב- 15% מהצפייה.
נקודת הביטול הגבול התחתון שאנו מציבים ומוכנים לסגור עסקה. נקודה זו נסמכת על מצב שוק (מתחרים) על לחץ זמן או מזומנים ,המצב של החברה ,נקודה זו היא אבסולוטית, היא נקבעת לאחר מחשבה ובהחלטה ברורה, מתחת לכך אין עסקה .
חשוב לנהל משא ומתן שמטרתו לזהות את הצרכים של הלקוח ולבדוק כיצד ניתן לקבל ולתת ערכים שווה ערך למילוי צרכים אלו ולפתור בעיות שעלולות להופיע.
דורון קריספין-"מדיה 10 "הוצאה לאור ושיווק מתנות WWW.MEDIA-10.CO.IL